Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Konopnickiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej sp1slupno.radzymin.pl
Informacje o stronie i deklaracji dostępności
Data publikacji strony internetowej: 2019.12.18
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: 2025.04.08
Data sporządzenia deklaracji: 2020.09.04
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025.03.31
Dostępność cyfrowa
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest w zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1440), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) z powodu niezgodności wymienionych poniżej:
- Niektóre z zamieszczonych plików to graficzne pliki PDF.
- Niektóre informacje przedstawiono jedynie w formie graficznej.
- Część zdjęć nie posiada opisu alternatywnego.
Udogodnienia niewymagane ustawą
Architektura strony, jej dodatkowe mechanizmy a także łatwa w dostępie nawigacja i treści wprowadzają szerokie udogodnienia nie wymagane przez ustawę o dostępności. Poniżej znajduje się ich lista:
- Układ nawigacji i treść ułatwia korzystanie ze strony osobom z dysleksją i ADHD, a także osobom z tymczasowymi urazami (np. złamaniem ręki).
- Umożliwiamy zmianę czcionki (na Dyslexia Friendly Font) w nawigacji i tekście na stronie ułatwiającą czytanie osobom z dysleksją. Jest również możliwość zmiany czcionki strony na czytelne.
- Dajemy możliwość zmiany kursora na duży, użycia maski do czytania, przewodnika do czytania oraz niezwykle szerokie możliwości formatowania tekstu, by maksymalnie ułatwić odbiór treści na stronie.
- Aż trzy rodzaje zmiany kontrastu. możliwość ukrycia obrazów i zatrzymania animacji na stronie niwelują największe zagrożenia związane z korzystaniem z naszej strony dla osób ze schorzeniami poznawczymi oraz neurologicznymi.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest mgr Hanna Baryłka, e-mail: sp1slupno@radzymin.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 22 786 50 10. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji
w formach alternatywnych. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć do podmiotu skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury skargę można złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/pl
Dostępność architektoniczna
Dojazd do szkoły
W odległości ok. 20 metrów od wejścia głównego do szkoły znajduje się przystanek autobusowy Radzymin – Słupno 1: linia gminna Linia R, ZTM Warszawa Linia 738
W rozkładzie jazdy autobusów poszczególnych linii wskazane są kursy realizowane przez pojazdy niskopodłogowe.
Wejście do szkoły
Do budynku prowadzą 3 wejścia ogólnodostępne:
- główne od ul. Jana Pawła II – Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły po uprzednim sygnalizowaniu dzwonkiem umieszczonym obok drzwi zewnętrznych. Stwarza barierę architektoniczną. Podwójne drzwi dwuskrzydłowe – wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie od klatki schodowej, przed wejściem znajduje się jeden stopień do pokonania.
- od strony dziedzińca – wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie. Wejście dostępne w godzinach pracy szkoły po uprzednim kontakcie przez dzwonek umieszczony przy drzwiach zewnętrznych. Do drzwi wejściowych prowadzą 3 schodki oraz podjazd zabezpieczony barierką.
- od strony parkingu przy ul. Poprzecznej – wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie. Wejście dostępne w godzinach pracy szkoły po uprzednim kontakcie przez dzwonek umieszczony przy drzwiach zewnętrznych. Do drzwi wejściowych prowadzi 5 schodków oraz podjazd zabezpieczony barierką.
Do budynku prowadzą również boczne wejścia, z których mogą korzystać pracownicy szkoły:
- drzwi do sali gimnastycznej znajdujące się od strony parkingu – dwuskrzydłowe oszklone, antywłamaniowe; nie stanowi bariery architektonicznej.
- drzwi drewniane do pomieszczenia służbowego nauczycieli wf-u – jednoskrzydłowe drzwi stanowiące barierę architektoniczną (wysoki próg), stanowi dodatkowe przejście do pomieszczenia ze sprzętem sportowym oraz do sali gimnastycznej
- drzwi metalowe do korytarza przy kotłowni szkolnej oraz przebieralniach na zajęcia wf-u. – jednoskrzydłowe drzwi stanowiące barierę architektoniczną (wysoki próg bez podjazdu)
- drzwi drewniane zewnętrzne prowadzące do kuchni – jednoskrzydłowe drzwi, z barierą architektoniczną, którą stanowią 3 schodki.
- drzwi wejściowe dla pracowników obsługi od strony dziedzińca szkolnego – Drzwi metalowe jednoskrzydłowe z barierą architektoniczną – trzy schodki prowadzące do wejścia.
Dostępność budynku
Budynek szkolny jest dwupoziomowy (parter i piętro) z częściowymi barierami architektonicznymi. Dla osób na wózkach dostępne mogą być korytarze i sala sportowa, natomiast pomieszczenia dydaktyczne nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych (drzwi 85 cm) nie posiadają odpowiednich wymiarów.
Wewnątrz budynku na parterze znajduje się winda dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, dzięki której osoby niepełnosprawne mają dostęp do sal lekcyjnych oraz gabinetów specjalistycznych na piętrze.
Na piętro budynku prowadzą dwie klatki schodowe, jedna w pobliżu sekretariatu i windy, druga przy wejściu do budynku od strony dziedzińca. Na schodach brak podjazdów dla niepełnosprawnych.
Na korytarzach (parter, piętro) znajdują się drzwi szklane (bezpieczne), które dzielą budynek pod względem funkcjonalności – oddzielają edukację wczesnoszkolną od starszych dzieci z klas IV-VIII.
W środkowej części korytarza dolnego i górnego edukacji wczesnoszkolnej napotykamy na schody-3 stopniowe, stanowiące barierę architektoniczną w swobodnym przemieszczaniu się osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W szkole nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku dostępna jest wizualna informacja o rozkładzie pomieszczeń. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie można skorzystać z tłumacza języka migowego. Brak informacji dotykowej/głosowej.
Pracownicy udzielający pomocy przy wejściu do budynku
Osobami oddelegowanymi do pomocy osobom niepełnosprawnym przy wejściu do budynku są pracownicy obsługi. Powiadamianie wskazanych pracowników odbywa się za pomocą dzwonka znajdującego się przy drzwiach wejściowych.
Obsługa osób słabosłyszących
Nie istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym.
Dostępność parkingu
Szkoła posiada parking wewnętrzny – wjazd od ulicy Poprzecznej. Parking jest dostępny w godzinach pracy szkoły i korzystają z niego pracownicy. Na parkingu wyznaczono dwa miejsca dla niepełnosprawnych.
Od strony parkingu do najbliższego wejścia ogólnodostępnego należy pokonać ok. 40 m chodnika z kostki i należy pokonać 5 schodków, przy których znajduje się podjazd dla wózków.
Dostępność toalety
Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze w korytarzu szkolnym obok windy. Toaleta jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Monitoring wizyjny w placówce
W szkole zainstalowany jest monitoring wizyjny wewnętrzny i zewnętrzny.
Szkoła posiada dodatkowe zabezpieczenie w postaci alarmu i ochrony firmy SERIS KONSALNET SECURITY.