Wewnątrzszkolne ocenianie
Zgodnie z prawem oświatowym, ocenianiu wewnątrzszkolnemu podlegają osiągnięcia edukacyjne ucznia oraz jego zachowanie.
Ocenianie osiągnięć edukacyjnych uczniów polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej i realizowanych w szkole programów nauczania.
Ocenianie zachowania polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków ucznia, określonych w statucie szkoły.
Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:
- informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie,
- udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju,
- motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu,
- dostarczenie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia,
- umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i
metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Wyróżnia się trzy rodzaje oceniania wewnątrzszkolnego: ocenianie bieżące, dokonywane w ciągu roku szkolnego, ocenianie śródroczne – podsumowujące okresowe wyniki ucznia oraz ocenianie końcoworoczne – podsumowujące wyniki rocznej pracy ucznia. Szkoła ma pełną swobodę w ustalaniu zasad oceniania bieżącego osiągnięć edukacyjnych.
Wewnątrzszkolne ocenianie obowiązujące w SP nr 1 w Słupnie jest szczegółowo opisane w statucie szkoły.
Poniżej link do wyciągu z tego dokumentu: